Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: hoiduge VWst kui pidalitõbisest

    Volkswageni diiselmootor.Foto: EPA

    Olen juba mõnda aega Volkswagenil silma peal hoidnud ja kaalunud ettevõttesse investeerimist, kuid nüüdseks olen kõik ostuplaanid maha matnud ega soovitaks autotootja aktsiat vihavaenlaselegi.

    Alates skandaali lahvatamisest septembris on Volkswagenil olnud kaks võimalust, kuidas kriisi lahendada - tunnistada ausalt kõik üles või minna hämamise ja vassimise teed. Paraku on autotootja valinud viimase variandi ja see tähendab, et Volkswagenist tuleb hoiduda kui pidalitõbisest.
    Septembris sai avalikuks, et Volkswagen on paigaldanud autodele tarkvara, mis petab lämmastikoksiidi emissiooni teste parema kütusekulu ning jõudluse nimel. Autod paiskavad õhku lubatust kuni 40 korda rohkem kahjulikke gaase. Kokku on Volkswagen müünud umbes 11 miljonit diiselmootoriga autot, mis saastavad õhku.
    Esmaspäeval tuli aga ilmsiks, et tegelikult sõidab teedel veel suurel hulgal loodust ja õhku reostavaid Volkswagen grupi diiselmootoriga autosid, sealhulgas alates 2014. aastast toodetud 3-liitriste mootoritega Porsche ja Audi mudelid. Volkswagen eitas USA keskkonnakaitse agentuuri (EPA) süüdistusi, kuid lubas ametivõimudega koostööd teha.
    Volkswagen on oma maine minu arvates pöördumatult ära rikkunud. Skandaali puhkedes ma isegi tundsin VW-le veidi kaasa, sest nende üldine maine oli seni väga positiivne olnud. Firma vabandas septembris vaikselt ja vallandas tegevjuhi. Tore, vist? Tundus, et nad üritavad uut lehekülge pöörata.
    VW otsustas valedega jätkata
    Esmaspäevane uudis aga näitab, et valetamine ja vassimine jätkub endiselt. Volkswagenil oli võimalus kõik ausalt ära rääkida, vastutus võtta ning alustada pika ja aeglase mainepuhastuse ning usalduse taastamise teekonnaga.
    Selle asemel paistab mulle, et Volkswagen lootis, et ametivõimud ei avasta teistel mudelitel petutehnoloogiat ning nad saavad vanaviisi jätkata. Pooleteise kuuga pole firma sisejuurdlus põhimõtteliselt mitte midagi välja selgitanud ning avalikkusega pole suudetud avameelselt ning läbipaistvalt suhelda. Vastupidi, firma jätkas keskkonda lubatust ligi 10 korda rohkem reostavate autode müümist.
    Tegu on ülimalt häbiväärse ja hukkamõistu vääriva käitumisega. Sellised negatiivsed sündmused kajastuvad laastavalt ka aktsia hinnas. Investorid ei saa olla enam kindlad, et ei tule teisigi negatiivseid üllatusi.
    Minu lihtne soovitus on hoida Volkswagenist nii kaugele kui võimalik, sest antud juhul on see sobilik aktsia vaid lühikeseks müüjatele.
    Lõpetuseks tahaksin veel kiita USA ametivõime, kes teevad seda, mida eurooplased ei julge, ei taha või ei oska. Meenutagem kas või seda, kes alustas FIFA korruptsiooniskeemide uurimist. Saksamaal ja sealt tulenevalt ka Euroopa Parlamendis omavad Volkswageni-taolised firmad nii palju võimu, et suudavad sellega kastreerida ametivõimude tegutsemistahte.
  • Hetkel kuum
Uuring: klienditeenindus 400 protsenti paremaks? Tehtav!
Värske uuring tõestab, et atraktiivne müügi- ja teeninduskeskkond parandab klienditeenindajate hoiakuid kordades ning ettevõtjail oleks kasulik sellega arvestada, kirjutab koolitus- ja testostufirma Trendline Analytics juht Eero Palm.
Värske uuring tõestab, et atraktiivne müügi- ja teeninduskeskkond parandab klienditeenindajate hoiakuid kordades ning ettevõtjail oleks kasulik sellega arvestada, kirjutab koolitus- ja testostufirma Trendline Analytics juht Eero Palm.
Nafta hinnad võivad järgmisel aastal langeda alla 60 dollari
Citibank prognoosib, et Brenti toornafta hinnad langevad 2025. aastal 60 dollarini barreli kohta ja toornafta varud kasvavad järgmisel aastal 1,4 miljoni barreli võrra päevas.
Citibank prognoosib, et Brenti toornafta hinnad langevad 2025. aastal 60 dollarini barreli kohta ja toornafta varud kasvavad järgmisel aastal 1,4 miljoni barreli võrra päevas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Adam Granti soovitused petturi sündroomist vabanemiseks
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
EL kehtestab Hiina elektriautodele kaitsetollid
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Põllumeestele antakse 19 miljonit toetust biometaani tootmiseks
Põllu- ja metsamajandusettevõtted saavad keskkonnainvesteeringute keskuselt (KIK) küsida toetust biometaani tootmiseks.
Põllu- ja metsamajandusettevõtted saavad keskkonnainvesteeringute keskuselt (KIK) küsida toetust biometaani tootmiseks.
Rail Balticu projekt on ohus: puudu on kuni 19 miljardit eurot
Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.
Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.